Translate

niedziela, 27 września 2015

rower poziomy przyczepka rowerowa i napęd paralotni blogowania roczek minął

                                                   niedziela 27.09.2015r. godz. 08:25 Komorniki 




                          Blogowania roczek minął   

                        
                I tak 03 września 2015r. minął rok jak rozpocząłęm swoje blogowanie na temat rowerów poziomych. Jak się okazało to głównie o jednym rowerze czyli mojej limuzynie LWB a przy okazji wrzucałem jakieś fotki z wycieczek rowerowych a czasem nawet z latania paralotnią z napędem. 
                    Pomyślałem, że należałoby się jakieś podsumowanie jakieś statystyki z całego roku i kurde na pomyślaniu się skończyło.  Nie ma cholender czasu  nawet teraz z rana jak to piszę, bo pogoda piękna taka wrześniowa słońce pięknie świeci i już mam chęć gdzieś jechać, i to w nie jedno miejsce a kilka miejsc, ale gdzie ?   Wczoraj część ekipy z EKORAMY pojechała do Przemkowa na świeto miodu i wina ( z jednym noclegiem ) no tak mi to chodziło po głowie, że masakra.  Ale musiałem odpuścić, nie do końca byłem pewien sprawności mojego roweru, gdyż poszła szprycha koło tylne się zcentrowało, i takie tak jeszcze inne pewne czynniki zdecydowały, że tym razem nie.  Brakuje mi też jakiś porządnych sakw, tak żeby spakować się na dwa dni. Chodzi o to, żeby nie robić jakiejś prowizorki w stylu, że gdzieś na bagażniku już spakowanym doczepiam jakiś dodatkowy plecak i gumkami  trzeba zabezpieczać paski aby się w szprychy nie wkręciły, a gdy musisz wyciągnąć byle " pierdółkę " z tegoż plecaka to musisz znowu odpinać te misternie spięte gumki po to by je po chwili nowu zapinać ( czyli potrzebne sakwy boczne ) i wyciągasz co potrzebujesz albo z lewej albo z prawej albo z górnej sakwy. Przypominam chodzi o dłuższy wyjazd z uwzględnieniem tej wrześniowej pory roku, kiedy to późnym popołudniem robi się czasem trochę chłodniej a i padać może.    
            Trzeba też uwzględnić dłuższy czas jazdy na światłach i pomyśleć o lepszym oświetleniu z przodu to znaczy żeby było większj mocy i na dłużej starczało i tu trzeba sie trochę szarpnąć finansowo. Jeżeli chodzi o tylne oświetlenie to tu wystarczy byle tania lampka diodowa i to świeci nawet na paluszkach typu AAA i jasno i bardzo długo.  Jest jeszcze wiele innych rzeczy do dogrania - no ale z drugiej strony gdybyś chciał być przygotowany na wszystko na 100 %  to byś w ogóle nie wyjechał, no i przecież tu nie wyjeżdża się poza cywilizację .

                           Podsumowanie:  takie ogólnie 
          to:  statystycznie dziennie miałem niecałe 10 wejść na mojego bloga a najwięcej to o ile pamiętam  56.   Najwięcej to wiadomo z Polski ok. prawie 70% a pozostał 30% reszta świata  nie sposób zapamiętać wszystkich krajów ale powiem tak wszystkie kontynenty oprócz Antarktydy.  Po Polsce najwięcej to USA i Francja naprzemiam, nie będę wymieniał reszty. 
                      Ile kilometrów zrobiłem w ciągu roku  ? ( nie dużo )  nie powiem dokładnie bo raz mi się licznik padł i nie pamiętam ile wtedy było a po ponownym uruchomieniu teraz mam dystans 1607 km.
          łatwiej mi powiedzieć jakie miewałem prędkości średnie z poszczególnych wyjazdów, otóż też nie były zbyt wysokie od ledwo przekraczonych 15 km/h z chaczykiem do 18km/h też z chaczykiem na krótszych wyjazdach do 50km. to w jedną stronę na odcinku 20km miałem prędkość średnią nawet nieznacznie przekraczającą 20km/h.  Ale jakby to wszystko uśrednić to najcześciej moja prędkość średnia zawiera się między 16 a 17 km/h.        Najdłuższy dystans dzienny w tym roku to 104 km. ( czyli nie tak dużo )
                       
              Trzeba będzie kiedyś tak dla siebie założyć jakiś zeszyt z tabelkami i po każdym wyjeździe wpisać te kilka cyferek.  Ktoś powie, że to niepotrzebne być może i tak, ale skoro to żaden wysiłek wpisać coś do tabelki to później wiesz ile na przykład wytrzymuje bardzo tani łańcuch, czy warto kupić tańą oponę za 35zł. i wymienić ją 3 razy czy lepiej taką za powiedzmy 100zł. bo wytrzyma np. tyle co 4 tanie opony ( a wiesz jak nie wiesz )   po co mówić , że  mi się wydaje  lepiej powiedzieć : ja to wiem na pewno bo sprawdziłem

                        Mam fajny temat na następny raz

          o przełożeniach w rowerze bo to rozkminiłem na czynniki pierwsze.  A skłoniło mnie do tego to, że kilka dni temu wróciłem do mojej pierwotnej tarczki ( niektórzy mówią zębatki ) z tyłu o 22 zębach,  którą to kiedyś zastąpiłem tarczką o 20 zębach.  Przypomnę, że w moim rowerze poziomym mam 7 przełożeń w piaście.  Następnym razem powiem dlaczego tak zrobiłem, ale wiem, że jak zobaczycie fotki to się domyślicie  -  że, wiadomo jak się ciągnie jakąś przyczepkę z tyłu to ................ ?  

               i powiem tyle na wsi fajnie jest mieszkać  -  najpierw żona każe ci zasuwać w ogródku,  później działasz coś z przyjemnością w garażu np. przy rowerze,  później tworzysz jakiś nowe usrojstwo np. z przyczepki rowerowej po to by następnie nawet się nie przebierając ( szkoda czasu, tu nie ma miejsca na lans ) polecieć w powietrze heeejaaaa











Brak komentarzy:

Prześlij komentarz