Translate

wtorek, 16 września 2014

R O W E R poziomy mój w akcji - F I L M I K - my recumbent bike in action

           Nie jest to jakiś super efektowny filmik- ot taki sobie. Zrobiłem go pożyczoną kamerką - to nieważne ale przynajmniej mogę wam pokazać moje własnoręcznie zaprojektowane i wykonane dzieło w postaci tego właśnie roweru w czasie jazdy. 
           Ten rodzaj roweru zaliczamy do gatunku rowerów  nazywanych ogólnie rowerami poziomymi
a to z racji zajmowanej pozycji tak podają fachowe źródła aczkolwiek pozycja ta pozioma to raczej nie jest bo niby jak pozioma siedząca pół siedząca, półleżąca to i owszem jest, ale nie będę się sprzeczał - wszędzie nazywają to rowerem poziomym to niech im będzie.
            Rowery poziome z kolei dzielą się na inne rodzaje, czy jak kto woli podgrupy i tu ze względu na kilka rodzaju kryteriów podziału rozróżniamy wiele odmian tych rowerów poziomych.  O rodzajach rowerów poziomych napiszę jak nie teraz to później albo od razu podaje poniżej odpowiedni link. 

                        http://jazda-na-poziomie.pl/2012/01/14/rodzaje-rowerow-poziomych/

            Jak już weszliście przez powyższy link na właściwą stronę to zauważycie że mój rower poziomy oznaczany jest skrótem LWB.  Proponuję jeszcze wpisać sobie rower poziomy i zobaczyć w wikipedii tam bardziej zapoznacie się z typami rowerów poziomych.  Znalazłem gdzieś jeszcze lepszą stronę gdzie naprawdę najlepiej pokazano typy rowerów poziomych w sposób bardzo schematyczny i tych odmian jest tak naprawdę więcej niż mogłoby nam się wydawać. Może znajdę gdzieś w moich zakładkach tę stronę to na pewno ją wskażę.
            Wracając do mojego roweru to zauważycie, że ja w nim zamontowałem 2 rodzaje kierownic jedna to ta co od razu widać normalna i ta druga podsiodłowa zamontowana na linii tyłka i ta właśnie oznaczana jest skrótem USS .   
             Zazwyczaj rowery mają jedną kierownicę. Ja też miałem najpierw jedną a później dołożyłem drugą. Na początku nie byłem pewien, która jest lepsza na stosunkowo krótkich odcinkach i jednak i druga się sprawdza ale po dłuższej jeździe człowiek może mieć ochotę zmienić położenie rąk i ja tak właśnie mogę to robić uwierzcie mi to naprawdę super sprawa. jadę sobie trzymając kierownicę tę nazwijmy normalną a potem mogę ręce swobodnie opuścić na kierownicę dolną czyli podsiodłową zwaną USS. 
            W przyszłości zamontuję podłokietniki i nie żartuję ja uważam, że aby stwierdzić czy podłokietniki czy cokolwiek by to nie było są przydatne i się sprawdzą należy to sprawdzić właśnie w praktyce a nie teoretyzować twierdząc z góry, że coś nie ma sensu, uważam, że wszystko jak to mówią wychodzi w praniu.




                   
                poniżej podaję wam 2 linki do filmiku, które zobrazują wam różnorodność rowerów

 https://www.youtube.com/watch?v=_hDSk8U3-bk
https://www.youtube.com/watch?v=WkgZa5jwYDk
 
                   Przeważają SWB a te już wiecie jakie są - to te krótsze od mojego gdzie pedała są przed przednim kołem ale są i inne. Zauważycie też jakie kierownice mają oni w tych rowerach - te aspekty będziecie mogli wziąć pod uwagę jak podejmiecie decyzję o zakupie takiego roweru gdyż one mają bezpośredni wpływ na komfort jazdy a to jest ważne gdyż człowiek decydując się na poziomkę raczej przewiduje że chce przejeżdżać od czasu do czasu bardzo długie dystanse i tu chciałby mieć przewagę na konwencjonalnym rowerem. Pozostałe gadżety: sakwy, bagażniki, plecaki itp. to sprawa gustu, swoich przemyśleń i doświadczeń; te możesz zawsze zmienić.

                   Na dzisiaj powoli kończę. Zakładając swojego bloga to na początku miałem już po kolei ustalone co i jak będę pisał jednak w trakcie jego prowadzenia wychodzi na to, że robię to jednak spontanicznie.  Innym razem nie wiem czy następnym chociaż tak by wypadało skoro wspomniałem o typach rowerów poziomych napiszę dlaczego ja wybrałem rower typu LWB czyli długi, swojego wyboru jestem bardzo pewien ale o tym potem.

                   Komunikat :    od zaprzyjaźnionej grupy rowerowej EKORAMA z Legnicy z, którą miałem już przyjemność zaliczyć jedną wycieczkę rowerową dostałem informację o kolejnej wycieczce z czeskim kolegami, która to wycieczka ma odbyć się w dniu 20 września 2014r. tj. sobota wyjazd o godz. 09:00 spod neptuna w Legnicy do zamku w Lubiążu.  A jako ciekawostkę powiem wam, że zamek ten jest drugim co do wielkości w Europie po Hiszpańskim Eskurialu - jak się o tym dowiedziałem sam się zdziwiłem jak to drugi w Europie? Niemożliwe. I to tak blisko mnie a jednak.

                       i jeszcze jedno w tym zamku w 1997r. był sam 
śp. Michael Jackson 
                                                    nie wierzysz to wejdź w poniższy link

                http://www.gazetawroclawska.pl/artykul/139318,michael-welcome-to-lubiaz,id,t.html







Brak komentarzy:

Prześlij komentarz